1Ik gebruik het oude Alibre Design niet meer. Ik heb een nieuwere versie. Waarom zie ik dit?
Alleen klanten die Geomagic Design 15.x en Alibre Design 14.x of eerder gebruiken, worden door deze wijziging getroffen. In sommige gevallen is het mogelijk dat u gedupliceerd wordt in ons systeem en dat u daadwerkelijk een later product gebruikt dat geen hinder ondervindt. Als dat het geval is, bieden we onze excuses aan voor de verwarring en kunt u deze melding negeren. Als u vragen heeft of meer informatie wenst, kunt u een e-mail sturen naar hello@alibre.com
Je kunt ook achterhalen welke versie je gebruikt door Alibre Design te openen. Ga naar het startscherm> Help> Info en je ziet een regel die lijkt op:
PRODUCTVERSIE 14,0,4,14056.
Hier kunt u zien welke versie u gebruikt.
2Waarom doet Alibre dit?
Het oude licentiesysteem is al bijna 20 jaar in gebruik. Het is niet ontworpen om zo lang te werken, en net als bij andere software is het tot het einde van zijn levensduur gekomen. Het maakt gebruik van oude, verouderde technologie en vereist kostbaar onderhoud van zowel tijd als middelen om te blijven draaien. We willen er zeker van zijn dat we al onze bronnen gebruiken voor het maken van nieuwe, opwindende functies en squashkevers.
3Wat zijn voor mij de gevolgen? Kan ik de software die ik vandaag gebruik blijven gebruiken?
De beëindiging van de oude licentieserver heeft gevolgen voor gebruikers van Geomagic Design 15.x en Alibre Design 14.x of eerder op de volgende manieren: • U kunt de software blijven gebruiken als deze al vanaf die datum is gelicentieerd.
• U kunt na de datum van de verwijdering geen nieuwe licenties voor het product verkrijgen. Als u het bijvoorbeeld opnieuw moet installeren, kunt u dit niet doen.
• Afhankelijk van de versie die u hebt, kan er een vertraging van enkele tot enkele minuten zijn tijdens het opstarten. Deze vertraging is het product dat probeert de licentieserver te bereiken, maar faalt. Uiteindelijk zal het product starten, ervan uitgaande dat u een geldige lokale licentie hebt.
4Wat raadt Alibre mij aan?
Dit is afhankelijk van uw situatie. Als u denkt dat dit onwaarschijnlijk is, moet u uw hardware upgraden of van computer wisselen, en de huidige versie werkt voor u, dan kunt u waarschijnlijk wegkomen met een verblijf in de versie die u nu hebt.
De beste manier om door te gaan met gebruik en een aantal nieuwe functies te krijgen, is om terug te gaan naar onderhoud en de nieuwste versie te krijgen, die gebruikmaakt van het nieuwe licentiesysteem. Hiervoor kunt u contact opnemen met info@cadcamstore.nl
5Ik heb een product dat Alibre op dit moment niet heeft. Wat gebeurt er met me?
Momenteel zijn er 2 versies beschikbaar, Alibre Design Professional en Alibre Design Expert. Als u een product heeft dat Alibre momenteel niet heeft, zoals Persoonlijke of Basic-editie, ontvangt u een gratis upgrade naar het product dat het dichtst bij u staat. Als u bijvoorbeeld Alibre Design Personal Edition hebt, betaalt u onderhoud en krijgt u een gratis upgrade naar Alibre Design Professional. De mogelijkheid om een gratis upgrade te krijgen, wordt beëindigd vanaf de datum van de verwijdering of als Alibre een soortgelijk product als het uwe vrijgeeft vóór de datum van de buiten bedrijf stelling, dus handel snel als u er gebruik van wilt maken.
6Wat u moet weten voordat u een upgrade uitvoert?
Houd er rekening mee dat Alibre Design 2017.x momenteel de volgende besturingssystemen ondersteunt:
- Windows 7 64 bit
- Windows 8 64 bit
- Windows 10 64 bit
Als u een 32-bits besturingssysteem gebruikt, of als u een versie van Windows hebt voorafgaand aan Windows 7, kunt u niet upgraden.
7Ik heb besloten om terug te gaan naar onderhoud. Zijn er nog extra kosten omdat ik niet op onderhoud ben geweest?
Nee. Meestal zijn er een vervallen onderhoudskosten. We willen er echter voor zorgen dat iedereen die wil migreren dit kan doen. Om deze reden wordt het vervalrecht kwijtgescholden tot de datum waarop de Legacy Alibre Licensing Server wordt verwijderd.
8Hoe kan ik teruggaan op onderhoud?
Neem contact op met info@cadcamstore.nl voor verdere informatie.
9Ik heb vragen. Met wie kan ik praten?
Stuur een e-mail naar info@cadcamstore.nl wij nemen dan contact met u op.